Godziny pracy pedagogów i psychologa w Zespole Szkół Elektrycznych Nr2
Dzień | Pedagog Alina Matras | Psycholog Dominika Vincel | Pedagog specjalny Beata Łatka |
Poniedziałek | 9.00 – 14.00 | 8.00-13.00 | 13.30 -16.30 |
Wtorek | 11.30 -16.30 | 8.00-13.00 | 12.40-13.40 |
Środa | 11.30 – 16.30 | 8.00-13.00 | 9.45-10.45, 12.40-15.40 |
Czwartek | 8.30 – 13.30 | 12.30-16.30 | 9.00-10.30 13.30-15.00 |
Piątek | 9.00 – 12.00 | 12.30-16.30 |
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNA NR 4
Ul. Krakowiaków 18
Tel. 12/ 644 18 85
Opiekun szkoły / Psycholog Piotr Mężyński/
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna pracuje w godzinach od 8.00 do 19.00 i udziela wszelkich form pomocy i wsparcia w tym okresie dla uczniów i rodziców.
CAŁODOBOWA BEZPŁATNA INFOLINIA
- Już od 01 pażdziernika 2019 r. działa nowa całodobowa , bezpłatna, ogólnopolska infolinia .
- Dzięki nowej infolinii będziecie mogli skontaktować się ze specjalistami z Fundacji 24 godziny na dobę i otrzymać fachowe wsparcie w najtrudniejszych sytuacjach.
- Pod numerem telefonu 800 080 222 dzieci, młodzież , ale także rodzice, nauczyciele i pedagodzy będą mogli uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów , pedagogów , prawników.
- Pod bezpłatny numer będzie mogła zadzwonić każda młoda osoba mająca problemy w domu, w szkole czy też w relacjach rówieśniczych.
PUNKTY KONSULTACYJNE
- Jeśli czujesz , że tracisz dobry kontakt z Twoim dorastającym dzieckiem.
- Jeśli martwisz się o BEZPIECZEŃSTWO Twojego dorastającego dziecka.
- Jeśli podejrzewasz lub masz pewność ,że Twoje dorastające dziecko podejmuje RYZYKOWNE ZACHOWANIA .
Jeśli szukasz informacji ,porady wsparcia w sytuacjach kryzysowych,
ZADZWOŃ
Całodobowy telefon zaufania – 12/ 411 60 44 dla osób z problemem alkoholowym i ich rodzin.
Ośrodek Interwencji Kryzysowej
Ul. Radziwiłowska 8b
Tel. Całodobowy 12/ 421 92 82
Krakowski Ośrodek Terapii
Ul. Helców 23a
Tel. 12/ 422 18 58
e- mail:kot.krakow@poczta.onet.pl
KIP – KRAKOWSKI INSTYTUT PSYCHOTERAPII
ODDZIAŁY:
Ul.Krakowiaków 2
12/644 12 66 W.21
12/ 644 12 66 W 24
UL . Ptaszyckiego
12/ 682 11 50
12/ 692 960 436
Ul. Podbrzezie
12/ 423 02 28
783 222 263
MŁOPOLSKI OŚRODEK FUNDACJI PRAESTERNO
Al. Pokoju 7
Tel.12/ 418 08 11 / w godz. 15.00 – 18.00/
KRAKOWSKIE CENTRUM TERAPII UZALEŻNIEŃ
Ul. Wielicka 73
Tel. 12/ 425 57 47
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 13 lutego 2019 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
§ 24. Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych Stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
- Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
- Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
- Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.