środa, 19 lutego, 2025

Zespół Szkół Elektrycznych Nr2

os. Szkolne 26 31-977 Kraków

Zespół Szkół Elektrycznych Nr2

Pedagodzy szkolni

Godziny pracy pedagogów i psychologa w Zespole Szkół Elektrycznych Nr2

DzieńPedagog
Alina Matras
Pedagog specjalny
Mariola Gałuszczyńska
Psycholog
Magdalena Mazur
Poniedziałek 9:00 – 14:0012:15 – 16:0014:00-17:00
Wtorek 8:30 – 13:308:00 – 12:0014:00-17:00
Środa11:00 – 16:0012:15 – 16:008:30 – 14:00
Czwartek 9:00 – 14:0012:15 – 16:008:30 – 14:00
Piątek 9:00 – 12:008:00 – 11:4510:30 – 15:30

Dręczą Cię w szkole, biją na podwórku, boisz się wychodzić z domu? Stałeś się celem ataku w internecie, jest hejt na Ciebie, ktoś wpuścił do sieci Twoje kompromitujące zdjęcie? Zostałeś sam, pogubiłeś się w życiu, straciłeś przyjaciela, nie masz z kim pogadać?

Nie jesteś sam! Zadzwoń pod numer 800 12 12 12. To telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Możesz też napisać do ekspertów na czacie, który znajdziesz na stronie Rzecznika: www.brpd.gov.pl

Czekają tam na Ciebie ludzie, którzy Ci pomogą. Za darmo. Nie musisz się przedstawiasz ani mówić, skąd dzwonisz. Możesz pozostać całkowicie anonimowy. Nikt się nie dowie o tej rozmowie, ani rodzice, ani szkoła, ani znajomi. Eksperci z Telefonu Zaufania pomogą Ci rozwiązać Twój problem, wyjaśnią, co robić, jak się zachować, gdzie znaleźć konkretne wsparcie.

Pod numer interwencyjny mogą też dzwonić osoby dorosłe, aby zgłosić problemy dzieci lub rażące zaniedbania względem nich.

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNA NR 4

Ul. Kalinowe 18

Tel. 12/ 644 18 85

Opiekun szkoły / Psycholog Marta Pawlikowska

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna pracuje w godzinach od 8.00 do 19.00 i udziela wszelkich form pomocy i wsparcia w tym okresie dla uczniów i rodziców.

CAŁODOBOWA BEZPŁATNA INFOLINIA

  • Już od  01 pażdziernika 2019 r. działa nowa całodobowa , bezpłatna, ogólnopolska infolinia .
  • Dzięki nowej infolinii będziecie mogli skontaktować się ze specjalistami z Fundacji 24 godziny na dobę i otrzymać fachowe wsparcie w najtrudniejszych sytuacjach.
  • Pod numerem telefonu 800 080 222 dzieci, młodzież ,  ale także rodzice, nauczyciele i pedagodzy będą mogli uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów , pedagogów , prawników.
  • Pod bezpłatny numer będzie mogła zadzwonić każda młoda osoba mająca problemy w domu, w szkole czy też w relacjach rówieśniczych.

PUNKTY KONSULTACYJNE

  • Jeśli czujesz , że tracisz dobry kontakt z Twoim  dorastającym dzieckiem.
  • Jeśli martwisz się o BEZPIECZEŃSTWO Twojego dorastającego dziecka.
  • Jeśli podejrzewasz lub masz pewność ,że Twoje dorastające dziecko podejmuje RYZYKOWNE ZACHOWANIA .

Jeśli szukasz informacji ,porady wsparcia w sytuacjach kryzysowych,

 ZADZWOŃ

Całodobowy telefon zaufania –    12/ 411 60 44 dla osób z problemem alkoholowym i ich rodzin.

Ośrodek Interwencji Kryzysowej

Ul. Radziwiłowska 8b

Tel. Całodobowy 12/ 421 92 82

Krakowski Ośrodek Terapii

Ul. Helców 23a

Tel. 12/ 422 18 58

e- mail:kot.krakow@poczta.onet.pl

KIP – KRAKOWSKI INSTYTUT PSYCHOTERAPII

ODDZIAŁY:

Ul.Krakowiaków 2

12/644 12 66 W.21

12/ 644 12 66 W 24

UL . Ptaszyckiego

12/ 682 11 50

12/ 692 960 436

Ul. Podbrzezie

12/ 423 02 28

783 222  263

http://kip.edu.pl/

MŁOPOLSKI  OŚRODEK FUNDACJI PRAESTERNO

Al. Pokoju 7

Tel.12/ 418 08 11 / w godz. 15.00  – 18.00/

KRAKOWSKIE CENTRUM TERAPII UZALEŻNIEŃ

Ul. Wielicka 73

Tel. 12/ 425 57 47

                                                                                                             

 

Zgodnie z ROZPORZĄDZENIM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 13 lutego 2019 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

§ 24. Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:

  1. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
  2. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych Stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
  3. Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
  4. Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
  5. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
  6. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  7. Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
  8. Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
    a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
    b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.